Jak przygotować prezentacje w stylu TED.

TED : Ideas worth spreading

TED rozpoczął swoją działalność w 1984 roku. Na początku były to konferencje poświęcone technologii, rozrywce, projektowaniu. Rok 2006 kazał się dla niego przełomy, kiedy to 18 minutowe wystąpienia specjalistów, naukowców i liderów zaczęto transmitować na cały świat, za darmo. Dodatkowym atutem jest to, że TED talk można oglądać w ponad 100 językach z przeróżnych dziedzin. Jeśli chcesz być lepszym mówcą w języku obcym, i nie tylko, TED może Ci w tym pomóc. Wybierz dziedzinę, która Cię interesuje i obejrzyj wystąpienia osób , które cieszą się największym powodzeniem:

http://www.ted.com/talks/amy_cuddy_your_body_language_shapes_who_you_are

Masz kilka możliwości oglądania: jeżeli uczysz się angielskiego, to zachęcam do obejrzenia bez konieczności włączania napisów. Staraj się zrozumieć temat, a nie każde słowo. Ważną rolę odgrywa sposób przekazu czy intonacja. Pomyśl dlaczego właśnie to wystąpienie jest takie popularne. Jest również możliwość wydrukowania transkrypcji, lecz zrób to po obejrzeniu filmu.

Angielski dla firm Warszawa

 

Według autora książki Talk like TED: The 9-Puplic Speaking Secrets of the World’s Top Minds, Carmine Gallo istnieje 9 powiązanych elementów , które mówią o sukcesie TED Talk:

  1. Kieruj się pasją. Nie zainspirujesz innych, jeśli sam tego nie zrobisz. Będziesz bardziej przekonywujący, a twoje entuzjastyczne nastawienie przyciągnie uwagę publiczności.
  2. Opowiedz 3 historie, które poruszą publiczność. Udowodniono naukowo, że takie historie oddziaływają na naszą pracę mózgu- publiczność jest przekona do naszego wystąpienia.
  3. Ćwicz i jeszcze raz ćwicz swoją prezentację.
  4. Naucz swoja publiczność czegoś nowego. Wszyscy kochamy nowinki, ale sposób ich opowiedzenia działa na nasz mózg stymulująco.
  5. Zaskocz swoja publiczność poprzez wyrażenie swoich emocji ( śmiech, radość, zaskoczenie).
  6. Używaj humoru.
  7. Stosuj regułę 18 minutowego wystąpienia. To dobry czas na zaprezentowanie swojego stanowiska i podtrzymania uwagi widza.
  8. Używaj zdjęć. One więcej mówią niż słowa. Wielu prezenterów używa Power Point, ale również Apple Keynote czy Prezi.
  9. Pokaz kim jesteś. Bądź autentyczny, otwarty i nie obawiaj się okazywania słabości.

 

 

Tagi: prezentacja w języku obcym,  angielski,  język obcy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>